De vereniging

Ondernemersvereniging de Rotte(meren) (OVR) is een vereniging van
organisaties en ondernemers die gevestigd en/of werkzaam zijn in het gebied van Recreatieschap Rottemeren: het Rottemerengebied of langs de Rotte binnenstedelijk. Dit gebied strekt zich over drie gemeenten: Rotterdam, Lansingerland en Zuidplas.

De vereniging bestaat sinds 1994, maar was een aantal jaar inactief.
Eind 2015 is de vereniging nieuw leven in geblazen door enthousiaste ondernemers uit het Rottemerengebied. In 2018 is het gebied van de vereniging uitgebreid met ondernemers uit de Rotte binnenstedelijk.

Doelen

De ondernemersvereniging heeft vier pijlers:

• Belangenbehartiging
    “De ondernemersvereniging gaat voor het algemeen belang van de ondernemers in het recreatiegebied en aan de Rotte binnenstedelijk. De vereniging is de gesprekspartner namens de ondernemers bij overheden o.a. over de inrichting van het gebied.”
  • Gebiedsmarketing
    De ondernemersvereniging voert de gebiedsmarketingcampagne Ook dit is de Rotte uit. De vereniging denkt daarnaast mee en draagt bij aan de plannen vanuit het oogpunt van de ondernemers
  • Bewegwijzering en bereikbaarheid (fysiek en digitaal)
    “De ondernemersvereniging lobbyt, denkt mee, stimuleert overheden en initieert ideeën ten behoeve van de verbetering van de fysieke en digitale bereikbaarheid van het gebied.”
  • Beter, meer en uitgebreider gezamenlijk aanbod
    “De ondernemersvereniging verbindt ondernemers, initieert en stimuleert samenwerking en de totstandkoming van een gezamenlijk aanbod.”

Klik hier voor meer informatie over deze pijlers.

vier-pijlers

Klik hier voor de statuten van de ondernemersvereniging.